Παρασκευή, 4 Ιουλίου 2014

Αλλάζει ο τρόπος βαθμολόγησης στο Λύκειο


Με τροπολογία που θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή και η οποία θα έχει αναδρομική ισχύ για τους μαθητές που φοίτησαν φέτος στην Α’ Γενικού Λυκείου θα αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται η βαθμολόγηση των μαθημάτων «Ελληνική Γλώσσα» και «Μαθηματικά». 

Συγκεκριμένα, σε αυτούς τους δυο κλάδους μαθημάτων μέχρι σήμερα απαιτούνταν βαθμός τουλάχιστον 10 σε κάθε ένα από τα μαθήματα, δηλαδή 10 στα Αρχαία, 10 στη Νέα Ελληνική Γλώσσα, 10 στη Λογοτεχνία, 10 στην Άλγεβρα και 10 στη Γεωμετρία για την προαγωγή του μαθητή. Αν, για παράδειγμα, κάποιος μαθητής βαθμολογούνταν με 8 στην Άλγεβρα και 10 στη Γεωμετρία, τότε θα παραπεμπόταν για επανεξέταση το Σεπτέμβριο στο μάθημα της Άλγεβρας. 

Με την προωθούμενη νομοθετική ρύθμιση βελτιώνεται ο τρόπος υπολογισμού των βαθμών και της προαγωγής των μαθητών.Τα σχολεία θα πρέπει να κάνουν έως και σήμερα νέο υπολογισμό της βαθμολογίας των μαθητών που έμειναν μετεξεταστέοι σε αυτά μαθήματα.


Παράδειγμα:

Μαθητής στις προαγωγικές εξετάσεις βαθμολογείται με 8 στην Άλγεβρα και 14 στη Γεωμετρία. Με το υφιστάμενο καθεστώς βαθμολόγησης και προαγωγής ο μαθητής θα παραπέμπονταν το Σεπτέμβριο για το μάθημα της Άλγεβρας.

Με το νέο σύστημα βαθμολόγησης, ο μαθητής προάγεται καθώς ο μέσος όρος της Άλγεβρας και της Γεωμετρίας είναι 11 (8+14=22/2=11).

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, το μέτρο αυτό πρόκειται να μειώσει αισθητά των αριθμό των επανεξεταζόμενων ή απορριπτόμενων μαθητών της Α’ Λυκείου και να αποκαταστήσει πιθανές στρεβλώσεις που δημιουργούσε το υπάρχον νομοθετικό καθεστώς.

Με την προωθούμενη νομοθετική πρωτοβουλία δεν επέρχεται καμία αλλαγή στον τρόπο βαθμολόγησης των μαθημάτων Φυσική, Χημεία και Βιολογία, όπου απαιτείται μέσος όρος και στα τρια μαθήματα τουλάχιστον 8 για την προαγωγή του μαθητή.

Διατηρείται η Τράπεζα Θεμάτων

Στο άλλο μείζον ζήτημα, αυτό της Τράπεζας Θεμάτων, ο υφυπουργός Παιδείας Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος σε συνέντευξή του χθες στον ΒΗΜΑ FM υπογράμμισε ότι υπάρχει εμπιστοσύνη από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στο θεσμό αυτό, ο οποίος δεν θα καταργηθεί, αλλά θα παραμείνει σε ισχύ με βελτιώσεις, εφόσον απαιτηθεί.

Μάλιστα, το υπουργείο Παιδείας σε ανακοίνωσή του σημειώνει ότι «η εισαγωγή της Τράπεζας Θεμάτων στην Α’ Λυκείου, όχι μόνο δεν οδήγησε τους μαθητές σε αποτυχία ή επιπλέον δυσκολία ανταπόκρισης στην εξέταση των αντίστοιχων μαθημάτων, αλλά αντιθέτως τους υποβοήθησε ώστε να επιτύχουν καλύτερες βαθμολογικές επιδόσεις. Τα σχετικά στοιχεία θα διαβιβαστούν και στη Βουλή των Ελλήνων».


Πηγή: http://www.tovima.gr




ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΩΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ


Δίδονται σήμερα στη δημοσιότητα τα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών των μαθημάτων, στα οποία εξετάστηκαν σε πανελλαδικό επίπεδο οι μαθητές και οι απόφοιτοι Γενικού Λυκείου, για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Για να δείτε τους σχετικούς πίνακες με  τα πιο πάνω στατιστικά στοιχεία μεταβείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδειας & Θρησκευμάτων στον ακόλουθο υπερσύνδεσμο.
Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.


Πέμπτη, 3 Ιουλίου 2014

Τι «δοκιμάζουν» στο Διεθνή Σταθμό!

Από την πρώτη στιγμή που εγκαταστάθηκε σε αυτόν το πρώτο του πλήρωμα το 2000, ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός (ISS) είναι ένα από τα πιο παραγωγικά ερευνητικά εργαστήρια στον πλανήτη (ή μάλλον… στο Διάστημα!).

Αστροναύτες, κοσμοναύτες κι επιστήμονες από 15 διαφορετικές χώρες έχουν πραγματοποιήσει εκατοντάδες πειράματα κατά τη διάρκεια των πρώτων 14 χρόνων συνεχούς λειτουργίας του ISS στο πλαίσιο διάφορων ερευνητικών αποστολών.

Παρακάτω παρατίθενται τα πιο συναρπαστικά, ερευνητικά προγράμματα που «τρέχουν» αυτό το διάστημα… στο Διάστημα!

Εκτύπωση 3D σε μηδενική βαρύτητα







Το πλήρωμα του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού (ISS) δοκιμάζει διεργασίες 3D εκτύπωσης, ως τo πρώτο βήμα προς τη δημιουργία ενός μηχανήματος, που θα επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία στα πειράματα και λιγότερη εξάρτηση από το… προσωπικό εδάφους.

«Η τρισδιάστατη εκτύπωση είναι η κατασκευαστική τεχνολογία του μέλλοντος και αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο για μελλοντικές εις βάθος διαστημικές εξερευνήσεις» ανέφερε στο The Week η Julie Robinson, επικεφαλής επιστήμονας για τον ISS από το 2007.

«Αν κάτι σπάσει μέσα σε ένα διαστημικό σκάφος, θα μπορούμε να το αντικαταστήσουμε επί τόπου. Γι’ αυτό η τρισδιάστατη εκτύπωση έχει αναδειχθεί σε πολύ σημαντικό ερευνητικό κομμάτι» πρόσθεσε η ίδια και συνέχισε: «Αυτή τη στιγμή στο Διάστημα διεξάγονται πειράματα σε συνθήκες μηδενικής βαρύτητας, για να δουν οι ειδικοί αν τα μηχανήματα λειτουργούν διαφορετικά σε αυτό το περιβάλλον».

APEX-02-2 



Στο πλαίσιο αυτού του προηγμένου πειράματος, οι επιστήμονες υποβάλλουν κύτταρα από μαγιά μπύρας σε συνθήκες μικροβαρύτητας για να εξετάσουν πώς θα αντιδράσουν γενετικά.

Αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει στην ανάπτυξη βιώσιμων οικοτόπων τόσο για τις ανάγκες του Σταθμού, όσο και για τις διαστημικές αποστολές. Επιπλέον, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε μελλοντικές βιο-ιατρικές έρευνες σε ανθρώπινα όντα, καθώς η μαγιά αποτελείται από την πιο απλή μορφή κυττάρων (ευκαρυωτικά).

Λογισμικό σύστημα «Windows on Earth»

Το εργαλείο εξερεύνησης « Windows on Earth» είναι ένα λογισμικό σύστημα εικονικής πραγματικότητας που παρέχει εικόνες και πληροφορίες γύρω από το τι βλέπει το πλήρωμα του ISS έξω από τα παράθυρα του διαστημικού σταθμού.

Robonaut



Ο αστροναύτης-ρομπότ «Robonaut» είναι ένα ανθρωποειδές ρομπότ που έχει επιδεξιότητα στο χειρισμό εργαλείων.

Έχει σχεδιαστεί προκειμένου κάποια στιγμή να αναλαμβάνει κρίσιμα καθήκοντα, για να βοηθά τα μέλη του πληρώματος στην καθημερινή τους ρουτίνα, εξοικονομώντας χρόνο και ενδεχομένως, προστατεύοντάς τα από επικίνδυνες δραστηριότητες.

Το μέλλον των πειραμάτων στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό

Η διεξαγωγή πειραμάτων σε μια πλατφόρμα, που βρίσκεται σε τροχιά εκατοντάδες χιλιόμετρα πάνω από την επιφάνεια της Γης, συνοδεύεται από τρομακτικές υλικοτεχνικές προκλήσεις, μεταξύ των οποίων -αν μη τι άλλο- η αλλαγή των επιστημόνων, τα πειράματα και τα δεδομένα που στέλνονται πίσω στη Γη. 

Μια τέτοια διαδικασία δεν είναι ούτε εύκολη, ούτε και φθηνή ακόμη και στις καλύτερες περιπτώσεις, ενώ δεδομένου ότι η πλατφόρμα είναι διεθνής, τα πράγματα μπορούν να πάρουν εντελώς διαφορετική τροχιά όταν εμπλέκονται γεωπολιτικά δεδομένα.

«Οτιδήποτε κι αν συμβαίνει στον κόσμο, εγώ μιλάω καθημερινά με τους ρώσους συναδέλφους μου. Είμαστε ενωμένοι και έχουμε μια κοινή δέσμευση απέναντι στην επιστήμη και στην ιδέα ότι ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός εξακολουθεί να παραμένει μια συγκλονιστική δύναμη για το καλό όλων» κατέληξε η Robinson.


Πηγή: http://www.newsbeast.grhttp://diolkos.blogspot.gr


Τετάρτη, 2 Ιουλίου 2014

Ημέρες Λειτουργίας ΓΕΛ και ΕΠΑΛ τον Ιούλιο



Τρίτη 8/7, Παρασκευή 11/7 και Δευτέρα 14/7 για password και Μηχανογραφικό!






Μαθητές της Βιάννου έφτιαξαν δορυφόρο- βραβείο από την ESA


Σκίζοντας τον αέρα με ταχύτητα 550 Km την ώρα

Μπορεί το υπουργείο Παιδείας, η Πολιτεία γενικότερα, να απαξιώνει την ελληνική περιφέρεια και τη γνώση, όμως αυτά τα εμπόδια δε στάθηκαν αρκετά για τους μαθητές της Βιάννου, που διακρίθηκαν στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό για το διάστημα!
Οι μαθητές, με την καθοδήγηση του καθηγητή τους, έφτιαξαν ένα δορυφόρο και βραβεύτηκαν γι αυτό σε πανευρωπαϊκό διαγωνισμό της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Διαστήματος!
«Λεπτομέρεια»: στον διαγωνισμό δεν πήραν μέρος όλα τα μέλη της ομάδας καθώς το υπουργείο Παιδείας δεν απάντησε καν στο αίτημα των μαθητών – υποψηφίων να ρυθμιστεί το θέμα της ταυτόχρονης διεξαγωγής του διεθνούς διαγωνισμού, στη Νορβηγία, με αυτό τον πανελλαδικών εξετάσεων… Και μπορεί το υπουργείο να αγνόησε και το αίτημα ή την προσπάθεια, όμως εκπρόσωποι της ομάδας πήγαν στον διαγωνισμό και βραβεύτηκαν, σε πείσμα της μιζέριας του ελληνικού κράτους…

... Να σημειωθεί ότι όλος ο ηλεκτρονικός και μηχανολογικός εξοπλισμός θα πρέπει να χωρέσει μέσα σε ένα κουτάκι αναψυκτικού ενώ το συνολικό βάρος δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 350 γραμμάρια. Τα εργαστήρια, οι κατασκευές και οι δοκιμές πραγματοποιούνται ήδη τα Σαββατοκύριακα και φυσικά πάντοτε εκτός σχολικού ωραρίου....


Διαβάστε περισσότερα:  Πειράματα Φυσικής με Απλά Υλικά - Science Experiments for Kids: Μαθητές της Βιάννου έφτιαξαν δορυφόρο- βραβείο από την ESA


Γκέντελ και περί ύπαρξη του Θεού - Ευρωπαίοι Μαθηματικοί απέδειξαν την ύπαρξή Του μέσω Η/Υ


Υπάρχει Θεός; Το ερώτημα αυτό απασχολεί τους φιλοσόφους και τους θεολόγους εδώ και δεκάδες αιώνες. Ξαφνικά πριν από λίγους μήνες εμφανίστηκε η είδηση ότι δύο Ευρωπαίοι μαθηματικοί, χρησιμοποιώντας έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή και τη σχετική θεωρία του αυστριακού μαθηματικού Κουρτ Γκέντελ, κατάφεραν να αποδείξουν μαθηματικά την ύπαρξη του Θεού!
Το τι ακριβώς απέδειξαν και με ποιον τρόπο σχετίζεται άμεσα με την κατανόηση της Μαθηματικής Λογικής και των κανόνων που τη διέπουν.
Το θεώρημα του Θεού:
Λίγο πριν από τον θάνατό του ο μεγάλος αυστριακός μαθηματικός Κουρτ Γκέντελ (Kurt Gödel) δημοσιοποίησε μια μαθηματική απόδειξη για την ύπαρξη του Θεού την οποία επεξεργαζόταν επί 30 χρόνια.

Η απόδειξη αυτή βασίζεται στη σύγχρονη αξιωματική θεμελίωση των Μαθηματικών, η οποία με τη σειρά της αποτελεί συνέχεια της αρχαιοελληνικής μαθηματικής παράδοσης και της Γεωμετρίας του Ευκλείδη.

Σε αυτόν τον τρόπο θεμελίωσης ξεκινάμε με τη διατύπωση αξιωμάτων, δηλαδή υποθέσεων που δεν αποδεικνύονται αλλά φαίνονται προφανείς.

Στη συνέχεια, με τη βοήθεια των αξιωμάτων και της Μαθηματικής Λογικής, μπορούμε να αποδείξουμε θεωρήματα και να οικοδομήσουμε μια ολόκληρη θεωρία. Για παράδειγμα, ένα από τα πέντε αξιώματα της Ευκλείδειας Γεωμετρίας είναι το ότι όλες οι ορθές γωνίες είναι ίσες μεταξύ τους.

Ο Γκέντελ προσπάθησε να «αποδείξει» την ύπαρξη του Θεού ως ένα θεώρημα ξεκινώντας από ένα σύνολο πέντε αξιωμάτων που φαίνονται «προφανή» στο πλαίσιο της Μαθηματικής Λογικής.

Η «απόδειξη» αυτή φάνηκε εξαρχής ότι είχε δύο αδύνατα σημεία. Πρώτον, είναι άραγε τα αξιώματα όντως προφανή και, δεύτερον, είναι άραγε συμβατά μεταξύ τους ώστε να μην έχουν κρυφές ασυνέπειες;

Για το πρώτο δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά πράγματα, αφού τα αξιώματα στα Μαθηματικά μπορεί να φαίνονται «λογικά» αλλά κατά τα άλλα είναι αυθαίρετα, οπότε ο Θεός υπάρχει αν τα αξιώματα αυτά αληθεύουν.

Το δεύτερο όμως αποτέλεσε αντικείμενο έρευνας για πάνω από 40 χρόνια επειδή έπρεπε να αποδειχθεί ότι τα πέντε αυτά αξιώματα δεν περιέχουν κρυφές αντιφάσεις και άρα είναι αυτοσυνεπή.

Το κατόρθωμα των δύο ευρωπαίων μαθηματικών, του Γερμανού Κρίστοφ Μπεντζμίλερ (Christoph Benzmüller) και του Αυστριακού Μπρούνο Βολτσενλόγκελ Παλέο (Bruno Woltzenlogel Paleo), ήταν ότι κατάφεραν να αναπαραστήσουν τα αξιώματα του Γκέντελ και τους συλλογισμούς του με μαθηματικά σύμβολα.

Στη συνέχεια, με τη βοήθεια εξειδικευμένου λογισμικού που χειρίζεται έννοιες λογικής σε ηλεκτρονικό υπολογιστή, μπόρεσαν αφενός μεν να διαπιστώσουν ότι τα αξιώματα δεν περιέχουν κρυφές αντιφάσεις και αφετέρου να επιβεβαιώσουν την απόδειξη του θεωρήματος.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, πέρα από το καθαρά μαθηματικό μέρος, η βάση της απόδειξης του Γκέντελ περί της υπάρξεως του Θεού δεν ήταν εντελώς καινούργια αφού έμοιαζε με το επιχείρημα του άγγλου θεολόγου και φιλοσόφου του 11ου αιώνα Ανσέλμου του Καντέρμπουρι, το οποίο, με τη σειρά του, βασίζεται στη μέθοδο της «εις άτοπον απαγωγής» των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων και μαθηματικών.

Ο συλλογισμός του Ανσέλμου ήταν ο εξής:1. Ο Θεός είναι η υπέρτατη ύπαρξη.
2. Η ιδέα του Θεού υπάρχει στη σκέψη μας.
3. Μια ύπαρξη που υπάρχει τόσο στη σκέψη όσο και στην πραγματικότητα είναι ανώτερη από μια ύπαρξη που υπάρχει μόνο στη σκέψη.
4. Αν ο Θεός υπήρχε μόνο στη σκέψη μας, τότε θα μπορούσαμε να συλλάβουμε την ιδέα μιας ανώτερης ύπαρξης η οποία υπάρχει και στην  πραγματικότητα.
5.  Αλλά δεν μπορούμε να φανταστούμε μια ύπαρξη ανώτερη από τον Θεό.
6. Άρα ο Θεός υπάρχει στην πραγματικότητα.

Η βασική συνεισφορά του Γκέντελ ήταν η μαθηματική περιγραφή του παραπάνω συλλογισμού και ειδικά των σημείων 3 και 4. Εκεί χρησιμοποίησε την έννοια της πιθανής αλήθειας μιας πρότασης, η οποία επεκτείνει την αριστοτελική λογική που δέχεται ότι μια πρόταση είναι είτε αληθής είτε ψευδής.

1+1 κάνουν 2;

Ο Γκέντελ έγινε διάσημος σε νεαρή ηλικία όταν διατύπωσε το περίφημο «θεώρημα της μη πληρότητας».

Συνέπεια του θεωρήματος αυτού είναι ότι, στο πλαίσιο της «Απλής Αριθμητικής» των ακεραίων αριθμών, η οποία βασίζεται σε αξιώματα όπως το γνωστό «1+1=2», υπάρχουν προτάσεις που δεν είναι δυνατόν να διαπιστώσουμε αν αληθεύουν ή όχι βασιζόμενοι μόνο στα αξιώματα αυτά.

Οι προτάσεις αυτές χαρακτηρίζονται από μια αυτοαναφορά και το πιο γνωστό ανάλογό τους στο πλαίσιο της απλής λογικής είναι το παράδοξο του αρχαίου έλληνα φιλοσόφου Ευβουλίδη, σύμφωνα με το οποίο «αν κάποιος παραδεχθεί ότι ψεύδεται, αυτό που λέει είναι αλήθεια ή ψέμα;».

Η πρόταση αυτή οδηγεί σε φαύλο κύκλο, αφού αν η πρόταση είναι αληθής συμπεραίνουμε ότι ο συνομιλητής μας ψεύδεται ενώ αν η πρόταση είναι ψευδής συμπεραίνουμε ότι ο συνομιλητής μας λέει την αλήθεια.

Το θεώρημα της μη πληρότητας του Γκέντελ είχε σοβαρότατες συνέπειες στη θεμελίωση των Μαθηματικών με βάση την αξιωματική μέθοδο, η οποία στη δεκαετία του 1920 φαινόταν ότι θα κατάφερνε να ενοποιήσει όλους τους κλάδους αυτής της επιστήμης σε ένα ενιαίο οικοδόμημα.

Παράλληλα όμως υπήρξε ο λόγος που του προσφέρθηκε το 1940 μια θέση στο Ινστιτούτο Προχωρημένων Σπουδών του Πρίνστον, όπου και παρέμεινε ως καθηγητής ως τον θάνατό του το 1978.

Η συνεισφορά του Γκέντελ στη θεμελίωση της Μαθηματικής Λογικής αναγνωρίστηκε επανειλημμένως, με σημαντικότερο κατά τη γνώμη μου το βραβείο Αϊνστάιν του Ινστιτούτου που του απονεμήθηκε το 1951 από τον ίδιο τον Αϊνστάιν, ο οποίος ήταν συνάδελφός του σε αυτό το ίδρυμα και στενός φίλος του.

Οι συνθήκες θανάτου του Γκέντελ ήταν πολύ ασυνήθιστες και αποτέλεσαν την έμπνευση για το θεατρικό έργο «Δέκατη έβδομη νύχτα» του Απόστολου Δοξιάδη.

Ο Γκέντελ έπασχε από έλκος του δωδεκαδακτύλου και ακολουθούσε, με δική του πρωτοβουλία, μια πολύ αυστηρή δίαιτα. Σιγά-σιγά άρχισε να πιστεύει ότι τον δηλητηριάζουν και κατέληξε να αρνείται να φάει το φαγητό του.

Το αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης, θα έλεγε κανείς, αποτέλεσε το κορυφαίο λογικό παράδοξο υλοποιημένο - και όχι διατυπωμένο - από τον θεμελιωτή της Μαθηματικής Λογικής.

Αν δεν έτρωγε, ήταν σίγουρο ότι ο Γκέντελ θα πέθαινε από ασιτία. Αν έτρωγε ίσως να πέθαινε από δηλητηρίαση - αλλά και ίσως όχι. Ο Γκέντελ, πέρα από κάθε λογική, διάλεξε ενσυνείδητα την πρώτη επιλογή - και πέθανε από ασιτία.

Ο κ. Χάρης Βάρβογλης είναι καθηγητής του Τμήματος Φυσικής του ΑΠΘ.

Πηγή: http://lisari.blogspot.comhttp://physicsgg.mehttp://thalesandfriends.org/el/