Σάββατο, 29 Νοεμβρίου 2014

Β1 Χριστούγεννα 2014



Ποιος είπε ότι τ' αστέρια τα βρίσκεις μόνο στον ουρανό;
Καμιά φορά κόβοντας βόλτες πάνω από τη γη
αποφασίζουν να μπλεχτούν στις ζωές των ανθρώπων
θέλοντας να δουν, να μυρίσουν, να γευτούν.

Μα πιο πολύ να μιλήσουν, να γελάσουν και να μάθουν
κι έτσι τρυπώνουν εκεί που δεν τα περιμένεις
και σκαρώνουν αστεία με φόβο ψυχής
μήπως και τα αποπάρουν
όσοι δεν καταλαβαίνουν

από παιδικές ψυχές.












Επιμόρφωση Β΄ Επιπέδου στα Μαθηματικά:

Παρασκευή, 28 Νοεμβρίου 2014

Θεατρική παράσταση "Η Έξοδος - Η Σιπυλίνα"


Συνεχίζουμε τις παραστάσεις στο Κινηματοθέατρο "Αλέξανδρος" με την χορηγία του Κέντρου Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του Συλλόγου Μικρασιατών και άλλων προσφύγων "Το Φανάρι" και του Κ.Θ.Β.Ε.

Πρόκειται για ένα θεατρικό έργο του Αντώνη Παπαδόπουλου με θέμα τη Σμύρνη του 1920-22 και είναι αφιερωμένη στις Μνήμες ανθρώπων και τόπων. Στις Μνήμες που μας κρατάνε ζωντανούς, που μας βοηθούν να προσδιορίσουμε την ταυτότητά μας μέσα στο χρόνο και που μας δίνουν τη δύναμη να συνεχίζουμε να δημιουργούμε όπου κι αν βρισκόμαστε. 22 μαθητές αναβιώνουν με σεβασμό εποχές και γεγονότα, παίζουν, διηγούνται, τραγουδούν, μαθαίνουν, διδάσκουν και βάζουν το δικό τους λιθαράκι στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης μας.





Πέμπτη, 27 Νοεμβρίου 2014

ISS Η πρώτη τρισδιάστατη εκτύπωση στο διάστημα!

Τρισδιάστατος εκτυπωτής που κατασκευάστηκε από την "Made in space" εκτύπωσε μια ορθογώνια πλαστική πλακέτα (ανταλλακτικό για τον ίδιο τον εκτυπωτή) στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS). Η εντολή για την εκτύπωση στάλθηκε στον εκτυπωτή από το κέντρο ελέγχου στη Γη και ο αστροναύτης απλώς έβγαλε το αντικείμενο από τον εκτυπωτή. Περίπου 20 αντικείμενα θα εκτυπωθούν στον ISS τις επόμενες εβδομάδες, ενώ ακριβή αντίγραφά τους θα εκτυπωθούν στην έδρα της εταιρείας, ώστε μετά να γίνει σύγκριση με αυτά που θα έχουν παραχθεί στο διάστημα αλλά και να εντοπισθούν τυχόν προβλήματα που μπορεί να οφείλονται στην έλλειψη βαρύτητας.

Πηγή: http://maradclub.blogspot.grhttps://www.youtube.com/user/ReelNASA


Τρίτη, 25 Νοεμβρίου 2014

Η κα Π. και η εικασία που οδήγησε στη γάτα ...


 Η κα Π. μπήκε στο τμήμα της Β, φουριόζα όπως πάντα, για να κάνει Άλγεβρα. Με το βάρος της τράπεζας θεμάτων στους ώμους, ο χρόνος ήταν πολύτιμος. Μετά την καθιερωμένη "καλημέρα" στην οποία πήρε λιγοστές αντικαλημερίσεις και αφού έδωσε λίγα λεπτά περιθώριο στους μαθητές να καθίσουν στις θέσεις τους, κάτι που σπανίως έφερνε αποτέλεσμα στο συγκεκριμένο τμήμα, αναγκάστηκε να τους υπενθυμίσει ότι όταν μπαίνουμε στην τάξη πρέπει να αφήνουμε απ' έξω τις έννοιες και τις συζητήσεις του διαλείμματος. Είχε αποφασίσει από καιρό ότι στο τμήμα αυτό θα έπρεπε να δείξει περισσότερη υπομονή και κατανόηση. 
 Αφού λοιπόν οι μαθητές πήραν τις θέσεις τους προχώρησε στο επόμενο κλισέ
-Παρακαλώ χωρίστε!
Και εννοούσε τους μαθητές που είχαν την τάση να μιλάνε μεταξύ τους, περισσότερο από όσο οι άλλοι που φυσικά και μιλάνε αλλά σε φυσιολογικά πλαίσια. Αυτή τη φορά, όμως, πήρε τη διαβεβαίωση ότι δεν θα επαναλαμβανόταν το γνωστό φαινόμενο και αποφάσισε να το ρισκάρει.
Πρώτη ερώτηση "Σε ποιο μάθημα είμαστε;" η οποία αποσκοπεί συνήθως στο να αναγκάσει τους μαθητές να μαζέψουν το μυαλό τους από όσα τους απασχολούσαν στο διάλειμμα και να βγάλουν τα βιβλία και τα τετράδια από την τσάντα. Κάποια χέρια σηκώθηκαν, κάποια μουρμουρητά, άλλοι ανέφεραν τον τίτλο της ενότητας και κάποιοι θυμόνταν ακόμα και τη σελίδα.
Δεύτερη ερώτηση "Τι είχαμε για σήμερα;". Εκεί είδε επίσης λιγοστά χέρια πρόθυμα να σηκωθούν στον πίνακα για τις ασκήσεις τις ημέρας.
Η κα Π. όμως ήθελε πρώτα να επαναλάβουν τη θεωρία με λίγα λόγια για να μπουν καλύτερα στο κλίμα του μαθήματος. Αφού λοιπόν με ερωτήσεις και απαντήσεις επισημάνθηκαν οι Τριγωνομετρικές ταυτότητες, η χρησιμότητα και η σημασία τους και ότι οι αποδείξεις είναι "εντός" εξεταστέας ύλης εκτός από την 4η, ρώτησε αν θυμούνται τι τους τόνισε για την απόδειξη αυτή. Για τον τρόπο δηλαδή που χρησιμοποιεί και που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε κάποια είδη ασκήσεων. Κανείς δεν θυμόταν ότι είχαν κάνει (σσστ μην το πείτε στο Υπουργείο) την απόδειξη πριν μία βδομάδα κι έτσι η κα Π. αποφάσισε να επισημάνει επί τροχάδην κάποια βασικά σημεία, διανθίζοντας την διδασκαλία με ερωτήσεις ως προς τις γωνίες για τις οποίες ορίζονται οι τύποι και ως προς το επιτρεπτό ή όχι της διαδικασίας.
 Είχαν περάσει περίπου 10 λεπτά από την αρχή του μαθήματος και η κα Π. παρατήρησε ότι όλοι οι μαθητές πρόσεχαν ή έγραφαν εκτός από έναν ο οποίος είχε το βιβλίο ανοιχτό μπροστά του αλλά ακουμπισμένο στα πόδια του και στο θρανίο, όπως κρατάμε συνήθως ένα περιοδικό. Ο μαθητής Α... ήταν απορροφημένος από κάτι που κρυβόταν στις σελίδες. Η κα Π. σταμάτησε το μάθημα.
-Μου επιτρέπετε να εκφράσω μια εικασία;
Τα απορημένα βλέμματα των μαθητών, ακόμα και του A... της έδωσαν το βήμα.
-Πριν σας πω ποια είναι η εικασία μου, θέλω να σας ρωτήσω αν έχετε ακούσει τη λέξη αυτή σε σχέση με τα μαθηματικά,
Δεν υπήρξε απάντηση και η κα Π. τους ανέφερε με λίγα λόγια την εικασία του Γκόλντμπαχ και η κουβέντα έφερε και το βιβλίο "Ο θείος Πέτρος και η εικασία του Γκόλντμπαχ" του Απόστολου Δοξιάδη και το θεώρημα της μη πληρότητας του Γκέντελ και ενώ επικρατούσε άκρα σιωπή στην τάξη η επόμενη πρόταση προσγείωσε τους μαθητές λίγο απότομα και ειδικά τον Α...
-Εκφράζω, λοιπόν,  την εικασία ότι ο Α... έπαιζε με το κινητό του όσην ώρα εγώ έγραφα στον πίνακα
.....................
Λίγα δευτερόλεπτα παγωμάρας πριν ο Α... διαμαρτυρηθεί, καθόλου πειστικά.
Η κα Π. ξεκαθάρισε ότι εξέφρασε την εικασία χωρίς να πέσει στην αντίληψή της κάτι πιο απτό από μια φευγαλέα σκέψη.
-Εικάζω ότι είχες ανοιχτό το κινητό σου. Για μένα η πραγματικότητα είναι αυτή. Για σένα ίσως είναι άλλη αλλά αυτό που με ενδιαφέρει αυτή τη στιγμή δεν είναι η πιθανή τιμωρία σου. Είναι το αν αντιλαμβάνεσαι εσύ και όλοι οι άλλοι ότι μπορεί και οι δύο να έχουμε δίκιο.
....................
Αυτό το σιωπηρό κενό έδωσε την ευκαιρία σε κάποια μυαλά να στροφάρουν και να ρωτήσουν: "Είναι δυνατόν να συμβαίνει και να μην συμβαίνει κάτι την ίδια στιγμή;"
Και η κα Π. που για πρώτη φορά από την αρχή της σχολικής χρονιάς είδε αυτή την πολυπόθητη σπίθα στα μάτια των μαθητών της τους ανέφερε το πείραμα με τη γάτα του Σρέντιγκερ, την διττή κατάσταση των σωματιδίων, τον μικρόκοσμο που δεν μπορούμε να αντιληφθούμε με τις ανθρώπινες αισθήσεις, την υπέρθεση και κάπου εκεί τους επανέφερε στην πραγματικότητα λέγοντάς τους ότι όσον αφορά τις ασκήσεις δεν τίθεται θέμα ύπαρξης ή όχι. Αυτές είναι εκεί και περιμένουν να λυθούν.
Το μάθημα συνεχίστηκε με τον κλασικό τρόπο, λύθηκαν κάποιες ασκήσεις και δόθηκαν άλλες για το σπίτι. 
-Κυρία, στα άλλα τμήματα έχετε πει κι άλλα "τέτοια". Θα πείτε και σε μας;
Η κα Π. τους είπε ότι μέχρι τώρα έχανε πολύτιμο χρόνο προσπαθώντας να τους πείσει να μη μιλάνε και ότι αν θέλουν κι άλλα "τέτοια" θα πρέπει να είναι λίγο πιο συγκεντρωμένοι στο μάθημα ώστε να τους μένει χρόνος.
Έφυγε από την τάξη ... και δεν ήταν φουριόζα όπως μπήκε. Απολάμβανε αυτές τις μικρές και γεμάτες σπίθες στιγμές.


Γνώση versus Τράπεζα  ...  1-0 

Τα πρόσωπα, τα γεγονότα και οι καταστάσεις που αναφέρονται είναι τελείως φανταστικά ... ή μήπως όχι;




Δευτέρα, 10 Νοεμβρίου 2014

Τράπεζα Θεμάτων της Β΄ Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ.- Μαθηματικά



Τράπεζα Θεμάτων για τα Μαθηματικά Β ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.
ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
Πατήστε:
ΕΔΩ για την Άλγεβρα (51 θέματα)
ΕΔΩ για τη Γεωμετρία (46 θέματα)
ΕΔΩ για τα Μαθηματικά Προσανατολισμού (32 θέματα)

ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
Πατήστε:

Εδώ για την Άλγεβρα (75 θέματα)

ΕΔΩ για την Γεωμετρία (99 θέματα)

ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑ.Λ.

Πατήστε:

ΕΔΩ για την Άλγεβρα (95 θέματα)

ΕΔΩ για την Γεωμετρία (14 θέματα)

ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑ.Λ

Πατήστε:

ΕΔΩ για την Άλγεβρα (95 θέματα)

ΕΔΩ για την Γεωμετρία (13 θέματα)









Τρίτη, 4 Νοεμβρίου 2014

Μαθη...μαγικα: Chisanbop,ένας δακτυλικός άβακας!!



Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε ότι το μέτρημα με τα δάχτυλα δεν είναι μόνο για παιδάκια ...


Μαθη...μαγικα: Chisanbop,ένας δακτυλικός άβακας!!:          

                             

Δευτέρα, 3 Νοεμβρίου 2014

νέα θέματα + λύσεις τράπεζας θεμάτων από το blog parmenides51.blogspot.gr


Από το blog: http://parmenides51.blogspot.gr/p/trapeza-8ematwn.html μια εξαιρετική δουλειά


Συνολικά παρακάτω βρίσκονται λύσεις \  απαντήσεις της τράπεζας θεμάτων από 27 πηγές.

Εδώ θα συγκεντρώνω απαντήσεις / λύσεις της Τράπεζας Θεμάτων του Υπουργείου είτε σε αρχεία pdf είτε σε παραπομπές.
Συγκέντρωσα ξεχωριστά όσα αρχεία περιέχουν λύσεις προς όλα τα θέματα της τράπεζας θεμάτων.
Ετοίμασα και σε αρχεία word (docx) όλα τα νέα θέματα στην Γεωμετρία και Άλγεβρα της Α΄Λυκείου.


2014-2015 Α΄ Λυκείου

Νέα Θέματα

Εκφωνήσεις 
19 στην Άλγεβρα Α Λυκείου σε word (27/10/2014) (από 291 συνολικά)   (νέο)
16 στην Γεωμετρία Α Λυκείου, 2ο θέμα σε word (28/10/2014) (από 372 συνολικά) (νέο)
27 στην Γεωμετρία Α Λυκείου, 4ο θέμα σε word (28/10/2014) (από 372 συνολικά) (νέο)

Λύσεις Α΄ Λυκείου
Μαθηματικό Φόρουμ (mathematica.gr):  Άλγεβρα -  Γεωμετρία (4o (νέο)
Μαθηματικοί Μιχαήλογλου Στέλιος & Πατσιμάς Δημήτρης (askisopolis.gr):  Άλγεβρα σε pdf  - Γεωμετρία σε pdf (νέο)

Όλα τα θέματα (παλιά + νέα)

Λύσεις Α΄ Λυκείου
Μαθηματικό Φόρουμ (mathematica.gr):  Γεωμετρία (4ο σε zip 4/4)  (νέο)
Μαθηματικοί Μιχαήλογλου Στέλιος & Πατσιμάς Δημήτρης (askisopolis.gr):  Άλγεβρα σε pdf  - Γεωμετρία σε pdf  (4η έκδοση 26-10 νέο 

Ταξινομημένα Θέματα Τράπεζας Θεμάτων  Α΄ Λυκείου
Εκφωνήσεις Άλγεβρας σε pdf από Στέλιο Μιχαήλογλου & Δημήτρη Πατσιμά (askisopolis.gr) (4η έκδοση, νέο)
Εκφωνήσεις Γεωμετρίας σε pdf από Στέλιο Μιχαήλογλου & Δημήτρη Πατσιμά (askisopolis.gr)  (5η έκδοση, νέο)


2013-2014 Α΄ Λυκείου

Θέματα Της Α' Λυκείου του Υπουργείου Παιδείας (σε word)
Εκδόσεις Κανδύλας (kandylas.eu): Άλγεβρα 2ο ΓΕΛ - Άλγεβρα 4ο ΓΕΛ  (έχει διαφορετική αρίθμηση από του Υπουργείου Παιδείας)
Μαθηματικός Ζορμπάς Κωνσταντίνος (users.sch.gr/kzormpasΆλγεβρα ΕΠΑΛ - Γεωμετρία ΕΠΑΛ 


Ταξινομημένα Θέματα Τράπεζας Θεμάτων Ά Λυκείου
Εκφωνήσεις Άλγεβρας από Μπάμπη Σολδάτο (colpomath.blogspot.gr)
Εκφωνήσεις Γεωμετρίας από Μπάμπη Σολδάτο (colpomath.blogspot.gr)
Εκφωνήσεις Άλγεβρας σε pdf από Στέλιο Μιχαήλογλου & Δημήτρη Πατσιμά (askisopolis.gr) (4η έκδοση, νέο
Εκφωνησεις Γεωμετρίας σε pdf  από Στέλιο Μιχαήλογλου & Δημήτρη Πατσιμά (askisopolis.gr) (5η έκδοση, νέο)
Λύσεις Άλγεβρας σε pdf από Στέλιο Μιχαήλογλου & Δημήτρη Πατσιμά (askisopolis.gr)  
Λύσεις Γεωμετρίας σε pdf  από Στέλιο Μιχαήλογλου & Δημήτρη Πατσιμά (askisopolis.gr)


Λύσεις Θεμάτων της Α' Λυκείου του Υπουργείου Παιδείας (2014)

Α' Ημερησίου Γενικού από:

Σε όλα τα θέματα (σε ένα αρχείο)
Εκδόσεις Πατάκη (www.patakis.gr) : Άλγεβρα σε pdf
Μαθηματικό Φόρουμ (mathematica.gr): Άλγεβρα σε pdf  - Γεωμετρία (4ο σε zip 4/4) (νέο) 
Μαθηματικοί Μιχαήλογλου Στέλιος & Πατσιμάς Δημήτρης (askisopolis.gr):  Άλγεβρα σε pdf  - Γεωμετρία σε pdf (ταξινομημένες ανά κεφάλαιο)
Μαθηματικοί Μιχαήλογλου Στέλιος & Πατσιμάς Δημήτρης (askisopolis.gr):  Άλγεβρα σε pdf  - Γεωμετρία σε pdf  (26-10νέο 
Φροντιστήρια Αριστοτέλειο <Πτολεμαϊδα> (aristoteleio.eu) : Άλγεβρα (σε pdf) - Γεωμετρία (σε pdf)
Φροντιστήρια Διδακτήριο <Χανιά> (www.facebook.com/WWW.DIDAKTIRIO.GR):  Άλγεβρα (σε pdf) 

Σε όλα τα θέματα (σε πολλά αρχεία)
Μαθηματικός Φεργαδιώτης (users.sch.gr/fergadioti): Άλγεβρα
Φροντιστήρια Κορυφή <Θεσσαλονίκη> (korifi.edu.gr) : Άλγεβρα (σε zip) - Γεωμετρία  
Φροντιστήρια Ορόσημο <Όμιλος, πολλά παραρτήματα> (frontistiria.edu.gr) : Άλγεβρα (σε zip) 
Φροντιστήρια Πουκαμισάς <Όμιλος, πολλά παραρτήματα> (poukamisas.gr) : Άλγεβρα (σε zip) - Γεωμετρία σε (zip)
Φροντιστήρια Ορμή <Βριλήσσια - Γέρακας> (ormigroup.gr) : Άλγεβρα (σε zip) 


Σε μερικά θέματα
Μαθηματικός Γεωργιάδης <Πάτρα> (math4u.gr): Άλγεβρα - Γεωμετρία
Μαθηματικός Καλτουρουμίδης <πηγή: mathematica> (mathimatika4you.blogspot.gr): Άλγεβρα (2ο)
Μαθηματικός Λαζαρίδης <Θεσσαλονίκη> (lazaridi.info) : Άλγεβρα - Γεωμετρία (ανανεώνεται διαρκώς)
Σύγχρονη Σχολή Αυγουλέα - Λιναρδάτου <Περιστέρι> (avgouleaschool.gr) : Άλγεβρα  (σε pdf) - Γεωμετρία (σε pdf)
Φροντιστήρια Ανοδικό <Πεύκη> (anodiko.gr) : Άλγεβρα (σε zip) - Γεωμετρία  (σε zip)
Φροντιστήρια Άνοδος <Μεταμόρφωση> (anodosedu.gr) : Άλγεβρα -  Γεωμετρία  (ανανεώνεται διαρκώς)
Φροντιστήρια Απόλυτο <Αγ. Στέφανος> (apolito.gr) : Άλγεβρα Γεωμετρία
Φροντιστήριο Arnos <Διαδικτυακό> (arnos.gr):  Άλγεβρα - Γεωμετρία (ανανεώνεται διαρκώς)
Φροντιστήρια Εκπαίδευση Βεργιόπουλος <Όμιλος, πολλά παραρτήματα> (ekpaideysh.gr)  : Άλγεβρα - Γεωμετρία    
Φροντιστήρια Ηράκλειτος <Αθήνα, Κέντρο> (irakleitos.gr) : Άλγεβρα Γεωμετρία
Φροντιστήρια Ηράκλειτος <Κορδελιό Θεσσαλονίκης> (hrakleitos.gr) : Άλγεβρα  (σε zip)
Φροντιστήρια Θαλής <Γλυφάδα> (thalis-edu.gr) : Άλγεβρα (σε zip)
Φροντιστήρια Κέντρον <Λάρισα> (www.facebook.com/kentron.neapolis) : Άλγεβρα - Γεωμετρία 
Φροντιστήρια Μεθοδικό <Όμιλος, πολλά παραρτήματα> (methodiko-frontistirio.gr) : Άλγεβρα (σε zip) -  Γεωμετρία  (σε zip)
Φροντιστήρια Μεθοδικό <Καλογρέζα> (methodikal.gr) : Άλγεβρα  (σε zip) - Γεωμετρία  (σε zip)
Φροντιστήρια Ορίζοντες <Ηράκλειο Κρήτης> (horizontes.gr) : Άλγεβρα  (σε zip) 
Φροντιστήρια Ορμή <Βριλήσσια - Γέρακας> (ormigroup.gr) :   Γεωμετρία 
Φροντιστήριο Παράλληλη Παιδεία <Αιγάλεω> (parallilipaideia.blogspot.gr) : Άλγεβρα  (σε pdf) 



Α'+ Β' Εσπερινού Γενικού: (από Εσπερινό Γυμνάσιο-Λύκειο Αγρινίου

Σε όλα τα θέματα 
Άλγεβρα Α' (2ο σε zip),  
Γεωμετρία Α' (2ο σε zip)   
Γεωμετρία Β' (2ο σε zip)   


Θέματα Της Α' Λυκείου του Υπουργείου Παιδείας (όπως δόθηκαν στις 26-5- 2014)
Θέματα Άλγεβρας Α΄ Λυκείου 2014, όλοι οι τύποι λυκείων σε 1 αρχείο pdf (με σελιδοδείκτες ανά είδος σχολείου και ανά θέμα 2o- 4ο)
Θέματα Γεωμετρίας Α΄ Λυκείου 2014, όλοι οι τύποι λυκείων σε 1 αρχείο pdf (με σελιδοδείκτες ανά είδος σχολείου και ανά θέμα 2o- 4ο)
(διαφορετικά) ανά τύπο σχολείου και μάθημα σε αρχείο zip με όλα τα (αυθεντικά) pdf
Α' Ημερησίου Γενικού Λυκείου: Άλγεβρα (294) - Γεωμετρία (375)
Α' Εσπερινού Γενικού Λυκείου: Άλγεβρα (122) - Γεωμετρία (100)
Β' Εσπερινού Γενικού Λυκείου: Άλγεβρα (101) - Γεωμετρία (101)
Α' Ημερησίου ΕΠΑ.Λ. : Άλγεβρα (223) - Γεωμετρία (200)
Α' Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. : Άλγεβρα (223) - Γεωμετρία (199)
(σε ένα αρχείο zip τα παραπάνω 10 αρχεία)



πηγές: