Πέμπτη, 23 Απριλίου 2015

Η 13χρονη μαθήτρια από το Ναύπλιο που μαγεύει με την πένα της


Η 13χρονη μαθήτρια Θεοδώρα Ρεντούλη, δεν ξεχωρίζει στο διάλειμμα από τους συμμαθητές της. Είναι ένα παιδί, σαν όλα τ΄ άλλα, που πηγαίνει στην Α' Τάξη του 2ου Γυμνασίου Ναυπλίου. Ξεχωρίζουν όμως τα γραπτά της… Η πένα της κυλάει, σαν την πένα ενός έμπειρου συγγραφέα πάνω στο χαρτί. Κάτι που έγινε αμέσως αντιληπτό από την επιτροπή που διάβασε τα κείμενα όσων παιδιών συμμετείχαν στον Πανελλήνιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό του Μορφωτικού Συλλόγου Πετρούπολης.
Το διήγημα της Θεοδώρας χωρίς πολύ σκέψη, άξιζε τον πρώτο έπαινο!
Με τη σειρά τους συγχαίρουν την μαθήτρια η Διευθύντρια του σχολείου της στο Ναύπλιο κα Εύη Πετροπούλου και οι καθηγητές της: «Συγχαίρουμε τη μαθήτρια Ρεντούλη Θεοδώρα, μαθήτρια της Α΄ Τάξης του 2ου Γ/σίου Ναυπλίου, η οποία αφού συμμετείχε στον Πανελλήνιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό του Μορφωτικού Συλλόγου Πετρούπολης με το διήγημά της "Για πάντα" βραβεύτηκε με τον πρώτο  έπαινο. Το διήγημα της Θεοδώρας, διακρίθηκε για το λιτό, εκφραστικό της ύφος, το περιεχόμενό του και την προβολή της πανανθρώπινης αξίας, της αγάπης».

Για Πάντα...
Σμύρνη, 11 Σεπτέμβρη 1922.
Είμαι στην αρμένικη συνοικία. Περπατάω στα σοκάκια της και χαζεύω τα κλειστά παράθυρα. Το φθινόπωρο ζυγώνει και το αεράκι γίνεται ποιο δροσερό... Σουρουπώνει κι οι νοικοκύρηδες στρώνουν τραπέζι. Είμαι περίεργη, ξέρω ότι κάθε σπίτι λέει μια ιστορία... Πλησιάζω, κλείνω τα μάτια και το αφουγκράζομαι...
Βλέπω έναν νεαρό, όμορφο και ψηλό με καστανά μαλλιά και βαθυπράσινα, εκφραστικά μάτια. Τον παρατηρώ αρκετή ώρα... ονομάζεται Πάρης Αναγνωστόπουλος. Είναι 26 ετών και εργάζεται σε ένα νεοσύστατο δικηγορικό γραφείο. Είναι σχολαστικός παρατηρητής της ζωής του σε πολλούς τομείς. Στα όνειρα του θέτει υψηλούς στόχους, δεν συμβιβάζεται με κάτι κατώτερο των δυνατοτήτων του. Αν και δικηγόρος υπάρχει ένας νόμος που αψηφά, ο νόμος του «εγώ». Ξεχνά το προσωπικό κέρδος προς όφελος μιας ίσης και δίκαιης κοινωνίας που να αξίζει σε όλους. Είναι ιδρυτής μιας κοινωνικής ομάδας, της οποίας ηγείται, και απαριθμεί δεκάδες μέλη σε πολλές συνοικίες. Αναψοκοκκινισμένος, βυθισμένος στις σκέψεις του ανηφορίζει προς το σπίτι του. Κυράδες, πλένουν τον δρόμο κουτσομπολεύοντας και κρυφογελώντας... Λίγο πριν μπει στην αυλή βλέπει την κόρη του ιδιοκτήτη της απέναντι μονοκατοικίας να προσπαθεί να σηκωθεί. Αμέσως τρέχει στο μέρος της να την βοηθήσει. Σηκώνεται, αφού καθαρίσει το φουστάνι της του λέει: 
Φ - Σε ευχαριστώ!
Περίμενε να ακούσει πολύ καιρό κάτι από το τα χείλη της... δεν ήξερε καν το όνομα της, κι όμως την είχε ήδη ερωτευτεί… Ή τουλάχιστον έτσι νόμιζε...
Π -Παρακαλώ! είσαι καλά; πέρασε να πιεις ένα ποτήρι νερό.
Εκείνη περίμενε στο καθιστικό ενώ εκείνος έβαζε όλη του την μαεστρία σε ένα ποτήρι νερού...
Π - Με λένε Πάρη, εσένα; 
Φ - Φεριντέ, χάρηκα...
Π - Τι θα έλεγες για μια βόλτα στο λιμάνι; αν μπορείς φυσικά… 
Φ - Πως, μπορώ αλλά...
Η Φερνντέ κόμπιασε. Δεν περίμενε τέτοια εξέλιξη... Αλλά ως απόρροια της πεπιεσμένης παιδικής ηλικίας της, αποφάσισε να απελευθερωθεί, να πει το «ναι»...
Π - Τέλεια, σε μισή ώρα θα σε περιμένω στην γωνία ! 
Φ - Εντάξει...
Ένα χαμόγελο συνόδευσε την τελευταία της φράση και η πόρτα έκλεισε πίσω της...
Πράγματι, μισή ώρα αργότερα την περίμενε υπομονετικά στη γωνία. Φορώντας τα καλά του, έτοιμος να ανοίξει ξανά το κεφάλαιο έρωτας στην ζωή του...Και, όπως φαίνεται υπήρχε κοινή πρόθεση.Ένα παγκάκι τους στήριξε και επέτρεψαν στα λόγια να τους παρασύρουν σε ένα πολύ ενδιαφέρον ταξίδι, ένα πολύ περίεργο συναίσθημα... που τους άφησε να διχαστούν, να αναθεωρήσουν, να επεκτείνουν τους ορί-ζοντες τους, να φανταστούν, να εξερευνήσουν ο ένας τα μάτια του άλλου, να νιώσουν ένα αληθινό συναίσθημα, όποιο κι αν ήταν αυτό... Ειπώθηκαν λόγια πολλά, σημαντικά κι ασήμαντα, μεγάλα και μικρά, βαρύτατα κι αέρινα... Σίγουρα όμως βγαλμένα από τα βάθη της ψυχής τους. Κι έκατσαν στο παγκάκι ώρες, ως να αποχαιρετήσουν το φως του ήλιου...
Λίγο αργότερα, ήρθε το βλέμμα του αποχωρισμού. Τράβηξαν διαφορετικούς δρόμους και ξαναμπήκαν στην σκληρή πραγματικότητα. Είδαν τα προβλήματα της ζωής τους και επανήλθαν, με μια φτηνή δικαιολογία... Η Φεριντέ μπήκε στο σπίτι, ακούγοντας τους γονείς της να μαλώνουν. Ήταν η μοναδική φορά που την συνέφερε. Ίσως η αργοπορία της να περνούσε απαρατήρητη...Σε αντίθεση με τον Πάρη. Η μοναξιά του σπιτιού του ήταν δυσβάσταχτη. Ως συνήθως, τον συνόδευσαν οι σκέψεις του. Που, αποτελούσαν την αιθέρια ύπαρξη της γλυκιάς καστανομάλλας, η οποία πιθανότατα του είχε κατακτήσει την καρδιά... Όλος περιέργως, και οι δύο, μέσα σε ελάχιστο χρόνο είχαν κατακτήσει άπλετη έκταση στα ενδότερα του ψυχικού κόσμου του άλλου. Ένιωθαν κάτι το διαφορετικό, ελκυστικό, χωρίς να το προσδιορίζουν…
Έτσι λοιπόν το βράδυ κύλησε. και το πρώτο λάλημα του πετεινού τους βρήκε, πνευματικά εξουθενωμένους, σε πρωινή ζάλη.Και σαν να μην έμελε αυτό, τα προβλήματα έκρουσαν τον κώδων....Η οικογένεια της Φεριντέ, οικογένεια στρατιωτικού, έπρεπε επειγόντως να αναχωρήσει από την χώρα, γεγονός που έβαλε σε σκέψεις την Φεριντέ. Θέλοντας να πράξει το σωστό, αποφάσισε να τον ειδοποιήσει μέσω γράμματος. Βεβιασμένα, του έγραψε να αποχωρήσει από την χώρα όσο γρηγορότερα μπορούσε. Κινδύνευαν όλοι. Έπρεπε να τον προστατεύσει. Έτρεξε, το άφησε κάτω από την πόρτα, κοίταξε τον ουρανό και ψιθύρισε: « ΠΑ ΠΑ-ΝΤΑ...»
Χωρίς να ορίζει τίποτα. Έκανε μεταβολή, δεν επέτρεψε στο δάκρυ. Έφυγε δίχως να κοιτάξει πίσω. Έπιασε την βαλίτσα της και πέρασε στο τρένο. Δεν ήξερε γιατί και που θα πήγαιναν κι έτσι προτίμησε για συνοδό την αγκαλιά του Μορφέα... Εκείνος, ανυποψίαστος, αποφάσισε να διανυκτερεύσει στο πατρικό του, δυο στενά μακριά. Όταν ξύπνησε διαπίστωσε ότι καπνός σκέπαζε όλο τους το περβολάκι. Τρόμαξε, σηκώθηκε απότομα και έτρεξε να δει. Που να ‘ξερε τι τον περίμενε. Το πλήθος ήταν εν εξάλλω κατάσταση. Οι καπνοί ξεκλήριζαν οικογένειες. Ένιωσε ότι απειλούνταν, τους ξύπνησε όλους κι ετοιμάστηκαν αμέσως. Η μάνα τον φίλαγε, τον σταύρωνε στο διάβα του. Ήξερε ότι δεν θα αντέξει. Όμως πάλεψε με όλη την δύναμη της. Ως το τέλος. Μαζί με τον πατέρα του. Εκείνος ούτε μια φορά δεν κοίταξε πίσω. Έτρεξε στην Φεριντέ. Εκείνη του έδωσε την δύναμη. Όμως αντ’ αυτής, βρήκε το σημείωμα. Το άνοιξε, το διάβασε κι έπεσε κάτω. Οι αναθυμιάσεις δεν τον βοηθούσαν. Το διάβασε ξανά και ξανά... Ώσπου έκλεισε τα μάτια και της φώναξε: « ΠΑ ΠΑΝΤΑ…» Χωρίς να ορίζει κι αυτός τίποτα... Κι ύστερα από λίγο, η ψυχή του αποχαιρέτησε το σώμα... Με την σκέψη της.
Η συνοικία είχε πλημμυρίσει από ένα συνονθύλευμα αίματος και καπνού. Τα γυναικόπαιδα είχαν σχεδόν προδιαγεγραμμένη μοίρα. Ο πανικός διαχέονταν στην ατμόσφαιρα. Δεν υπήρχε άλλη επιλογή, έπρεπε να βγεις νικητής από το χάος... Κάτι που λίγοι κατάφεραν... Η φωτιά διήρκησε πέντε ολόκληρες μέρες. Η Μικρά Ασία καταστράφηκε ολοσχερώς. Τα θύματα ήταν αδύνατο να απαριθμηθούν. Ο ερυθρός σταυρός έφτιαξε ελλιπείς λίστες από όπου η Φεριντέ τον αναζήτησε. Όμως το όνομα του δεν γράφτηκε ποτέ.Το « λυπάμαι» που άκουσε από τον εθελοντή του Ε.Σ. ήταν το καταλυτικό στοιχείο για την υπόλοιπη ζωή της. Στενοχωρήθηκε, πόνεσε, έκλαψε. Αλλά ποτέ δεν ξέχασε αυτό το αληθινό συναίσθημα. Που της έμαθε να μην υποκύπτει στον πόνο, αλλά στην αγάπη... Κάτι που την έκανε να εμπνευστεί, να θελήσει να το μοιραστεί με όλους τους ανθρώπους. Και είχε σκεφτεί πως. Με την επανίδρυση της κοινωνικής ομάδας που ηγούνταν ο Πάρης. Άφησε την ζωή να την οδηγήσει στην αρετή της συμπόνιας και την αγάπη... Έκανε τρία πανέμορφα παιδιά, γέμισε την ψυχή τους με αξίες και τα άφησε να ανοί-ξουν τα φτερά τους, και να αναζητήσουν την αληθινή αγάπη, αυτή που κρατάει... ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ...
ΤΕΛΟΣ
Το διήγημα «Για πάντα…» της Μαθήτριας Α΄ τάξης του 2ου Γυμνασίου Ναυπλίου Θεοδώρας Ρεντούλη, κέρδισε τον πρώτο έπαινο στον Πανελλήνιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό του Μορφωτικού Συλλόγου Πετρούπολης.

Αναδημοσίευση από: http://anagnostis.org


Τρίτομη Τριγωνομετρία του Πανάκη (1973)

Κάποτε η Τριγωνομετρία είχε μεγαλύτερη αίγλη από ένα κεφάλαιο στα Μαθηματικά του Λυκείου. Ήταν ένα από τα 3 εξεταζόμενα μαθήματα στις εισαγωγικές εξετάσεων ανωτάτων σχολών πριν το 1980. Βιβλία τότε έγραψαν πολλοί και ικανοί γιατί υπήρχε το ανάλογο αγοραστικό ενδιαφέρον. Μια διάσημη Τριγωνομετρία είναι η Τρίτομη του Ιωάννη Πανάκη, η οποία διασώθηκε σε ψηφιακή μορφή χάρη στον ρομαντικό Παναγιώτη Ιωαννίδη από την Θεσσαλονίκη. Δεν είναι το μόνο αρχείο που έστειλε σκαναρισμένο ο Παναγιώτης αλλά ίσως ένα από τα πιο σπάνια. Και με την κίνησή του αυτή, όλοι μας κερδίζουμε μιας και γίνεται προσβάσιμο σε όλους ένα βιβλίο θρυλικό σχεδόν 1500 σελίδων(!).


https://drive.google.com/file/d/0B9uh0VymSVrpMkdITVdnZF8tUjQ/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/0B9uh0VymSVrpLWFldFVERHZpQ0U/view?usp=sharing



https://drive.google.com/file/d/0B9uh0VymSVrpbWk1RnFkR29OQ2s/view?usp=sharing


Σας θυμίζω / ενημερώνω οτι άλλα παλιά βιβλία μπορεί κανείς να βρει
σκαναρισμένα στις αντίστοιχες καρτέλες των σελίδων μου:
παλιά βοηθήματα Γεωμετρίας των Ρομαντικών της Γεωμετρίας
παλιά βοηθήματα Τριγωνομετρίας των Ρομαντικών της Γεωμετρίας
παλιά βοηθήματα όχι Γεωμετρίας όχι Τριγωνομετρίας της Αγάπης των Μαθηματικών
παλιά σχολικά Γεωμετρίας των Ρομαντικών της Γεωμετρίας
παλία σχολικά όχι Γεωμετρίας της Αγάπης των Μαθηματικών
η Κιβωτός των Εργασιών της Γεωμετρίας των Ρομαντικών της Γεωμετρίας
διασώζοντας Εργασίες Μαθηματικών (η Κιβωτός Νο2) της Αγάπης των Μαθηματικών

Όποιος άλλος έχει παλιά βιβλία Μαθηματικών σκαναρισμένα ή άλλες εργασίες Μαθηματικών και θα ήθελε να τα μοιραστεί δημόσια, ας επικοινωνήσει με το parmenides51παπάκιgmail.com.

Ευχαριστώ τον Παναγιώτη, ξανά.

Αναδημοσίευση από: για τους ρομαντικούς της γεωμετρίας

Ερχονται οι Λυρίδες!

Η βροχή αυτών των διαττόντων αστέρων θα είναι ορατή στον ελληνικό ουρανό από τις 22 ως τις 25 Απριλίου


Ερχονται οι Λυρίδες
Οι Λυρίδες, όπως τους κατέγραψαν τα όργανα παρατήρησης της NASA

Η πρώτη βροχή από «πεφταστέρια» της άνοιξης, οι Λυρίδες, εμφανίστηκαν ήδη στον ουρανό του βορείου ημισφαιρίου, όπου ανήκει και η Ελλάδα. Οι πτώσεις των συγκεκριμένων διαττόντων αστέρων θα κορυφωθούν το βράδυ της Τετάρτης 22 Απριλίου και τα χαράματα της Πέμπτης 23 Απριλίου, ενώ θα είναι ορατές ως τις 25 του μηνός - εφόσον ο καιρός επιτρέψει τις νυχτερινές παρατηρήσεις. Με δεδομένο πάντως ότι η επόμενη πανσέληνος θα πραγματοποιηθεί στις 4 Μαΐου, ο ουρανός τις επόμενες μέρες θα είναι αρκετά σκοτεινός και κατάλληλος για παρατήρηση.
Στο αποκορύφωμα του φαινομένου εκτιμάται ότι θα εισέρχονται στη γήινη ατμόσφαιρα και θα πυρακτώνονται ως 20 μετέωρα ανά ώρα, με ταχύτητα ως 50 χιλιομέτρων. Οι Λυρίδες μερικές φορές δημιουργούν φωτεινά πεφταστέρια με μακριές ουρές, οι οποίες παραμένουν ορατές στον ουρανό επί αρκετά δευτερόλεπτα. Κάποιες χρονιές, τα «πεφταστέρια» τους έφθασαν τα 100 την ώρα.
Ιστορικά δεδομένα
Η συγκεκριμένη βροχή διαττόντων, που καταγράφηκε για πρώτη φορά το 687 π.Χ. από τους Κινέζους, φαινομενικά προέρχεται από τον αστερισμό της Λύρας, από όπου πήρε το όνομά της, και ιδίως από τον αστέρα Βέγα ('Αλφα Λύρας), ο οποίος είναι το πιο λαμπρό άστρο του συγκεκριμένου αστερισμού και το δεύτερο φωτεινότερο άστρο του νυχτερινού ουρανού του βορείου ημισφαιρίου.

Οι Λυρίδες αν και είναι μικρός αστερισμός είναι πραγματικά εντυπωσιακές. Σύμφωνα με τη μυθολογία όταν ο Ορφέας περιφρόνησε τις Θρακικές Μαινάδες τον κομμάτιασαν και τον πέταξαν στη θάλασσα. Το κεφάλι και η λύρα του τραγουδώντας θρηνητικά τραγούδια βρέθηκαν στην Λέσβο όπου εκεί οι κάτοικοι έθαψαν το κεφάλι του και οι Μούσες μετέφεραν την λύρα στον ουρανό και την τοποθετήσαν ανάμεσα στα αστέρια.
Η πραγματική όμως πηγή προέλευσης, είναι ο κομήτης C/1861 G1 «Θάτσερ», τον οποίον ανακάλυψε το 1861 ο Αμερικανός Α.Θάτσερ. Ο κομήτης αυτός αφήνει στο πέρασμά του μια μακριά ουρά σκόνης και σωματιδίων, η οποία διασταυρώνεται κάθε χρόνο με την τροχιά του πλανήτη μας. Ο κομήτης θα ξαναπεράσει πολύ κοντά από τη Γη το 2276, καθώς η τροχιά του γύρω από τον Ήλιο διαρκεί περίπου 415 χρόνια. Τα απομεινάρια από την ουρά του κομήτη, μετά το τελευταίο κοντινό πέρασμά του κατά τον 19ο αιώνα, αιωρούνται ακόμα στο Διάστημα και συνεχίζουν να προκαλούν τη «βροχή» των Λυρίδων κάθε χρόνο.
Αναδημοσίευση από: http://www.tovima.gr

Δημοσιοποίηση των θεμάτων των ενδοσχολικών εξετάσεων και χορήγηση φωτοαντιγράφων των γραπτών δοκιμίων προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων









Διαγωνισμός ΦΥΣΙΚΗΣ έτους 2015, για μαθητές Γυμνασίων & Δημοτικών









Ας καθαρίσουμε την Ευρώπη! Ευρωπαϊκή Ημέρα Καθαρισμού, 8-10 Μαΐου 2015





Κάθε χρόνο, εκατομμύρια τόνοι απορριμμάτων καταλήγουν στους ωκεανούς μας, τις ακτές μας, τα δάση μας και γενικότερα το φυσικό μας περιβάλλον. Κύριες πηγές του προβλήματος είναι τα συνεχιζόμενα μη βιώσιμα πρότυπα παραγωγής και κατανάλωσης, οι ανεπαρκείς στρατηγικές διαχείρισης των απορριμμάτων και η έλλειψη ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης του κοινού για τους σχετικούς κινδύνους. Για να μειωθεί η απόρριψη σκουπιδιών στο φυσικό μας περίγυρο και να δοθεί η κατάλληλη δημόσια προβολή στο σοβαρό αυτό ζήτημα, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας για τη Μείωση των Αποβλήτων (EWWR) διοργανώνεται και συντονίζεται η ετήσια Ευρωπαϊκή Ημέρα Καθαρισμού.

Μετά τη μεγάλη επιτυχία της πρώτης Ευρωπαϊκής Ημέρας Καθαρισμού πέρυσι, η σημαντική αυτή πρωτοβουλία συνεχίζεται δυναμικά και το 2015, για δεύτερη χρονιά.

Η HELMEPA θα είναι και πάλι ο συντονιστής των περιβαλλοντικών δράσεων που θα πραγματοποιηθούν σε όλη την Ελλάδα στο πλαίσιο της Εκστρατείας «Ας Καθαρίσουμε την Ευρώπη!»

ΔΗΛΩΣΤΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΑΣ ΤΩΡΑ!!


ΑΠΘ την Κυριακή



Αγαπητές φίλες και αγαπητοί φίλοι,
Το «ΑΠΘ την Κυριακή» μετά τη μεγάλη απήχηση που είχε στο κοινό της πόλης, στην πρώτη εφαρμογή κατά το διάστημα Μαΐου-Ιουνίου 2012, καθώς πάνω από 12.000 πολίτες όλων των ηλικιών έλαβαν μέρος σε 64 διαφορετικές δραστηριότητες, έρχεται να ζωντανέψει και πάλι με απώτερο σκοπό να γίνει θεσμός που θα μας υπενθυμίζει τους άρρηκτους δεσμούς που έχει το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο με την πόλη μας.
Μέσα από πειράματα, παρατηρήσεις, ξεναγήσεις σε μουσεία, αρχεία και συλλογές του Πανεπιστημίου, δημιουργικά εργαστήρια, παιχνίδια και παρουσιάσεις, οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα έχουν για άλλη μια φορά την ευκαιρία να γνωρίσουν το σημαντικό εκπαιδευτικό και ακαδημαϊκό έργο του ΑΠΘ και ν’ αξιοποιήσουν ποιοτικά τον ελεύθερο χρόνο τους.
Η συμβολή σας, ο χρόνος και ο ενθουσιασμός σας, θα είναι τα εφόδιά μας για μια επιτυχημένη διοργάνωση, προσδίδοντας στην εκδήλωση την πνοή του θεσμού με τον οποίο θα μοιραζόμαστε με τους πολίτες της Θεσσαλονίκης τις γνώσεις και τις εγκαταστάσεις μας, όσο συχνότερα θα μας δίνεται η ευκαιρία.
Οι Πρυτανικές Αρχές
Περικλής Α. Μήτκας, Πρύτανης
Θεόδωρος Λ. Λαόπουλος, Αναπληρωτής Πρύτανη Έρευνας και Συντονισμού
Παρασκευή Κ. Αργυροπούλου − Πατάκα, Αναπληρώτρια Πρύτανη Ανθρώπινων Πόρων
Δέσποινα Ι. Κλαβανίδου, Αναπληρώτρια Πρύτανη Προγραμματισμού και Ανάπτυξης
Αριάδνη Στογιαννίδου, Αναπληρώτρια Πρύτανη Ακαδημαϊκών και Φοιτητικών Θεμάτων
Νικόλαος Χρ. Βαρσακέλης, Αναπληρωτής Πρύτανη Οικονομικών

ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ

 ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ





Μετά τα σεμινάρια ρομποτικής στα νησιά, το Εργαστήριο Τεχνητής Νοημοσύνης και η ομάδα AegeanRobotics διοργανώνουν Θερινό Σχολείο ρομποτικής που θα διεξαχθεί Κεφαλονιά στις 29/6 - 3/7 και Σάμο στις 6/7 - 10/7.

Το σχολείο θα περιλαμβάνει μία μέρα (πρώτη) εισαγωγής σε θέματα ρομποτικής και προγραμματισμού ρομποτ για απόλυτα αρχάριους, 3 μέρες εκπαίδευσης και πρακτικής σε ρομποτικά συστήματα, ενώ την τελευταία μέρα θα γίνει διάλεξη σε προχωρημένα θέματα ρομποτικής και θα παρουσιαστούν τα ρομποτικά συστήματα που οι συμμετέχοντες θα αναπτύξουν καθόλη τη διάρκεια της βδομάδας.

Αν κάποιες σχολικές ομάδες επιθυμούν να συμμετάσχουν ομαδικά, ας επικοινωνήσουν με την Επιστημονική Υπεύθυνη του Θερινού Σχολείου, Εργίνα Καβαλλιεράτου (kavallieratou@aegean.gr).

Όλοι οι συμμετέχοντες θα πάρουν βεβαίωση παρακολούθησης.
 

ΣΧΕΤΙΚΑ LINKS:





 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ
 
Μειωμένη Εγγραφή μέχρι: 
31 Απριλίου
Εγγραφές μέχρι: 31 Μαίου
Διεξαγωγή Σχολείου Κεφαλονιά: 29 Ιουνίου - 3 Ιουλίου
Διεξαγωγή Σχολείου Σάμο: 6 Ιουλίου - 10 Ιουλίου




8ος Μαθητικός Διαγωνισμός Ποίησης











Τρίτη, 14 Απριλίου 2015

Πρόβλημα στον Blogger (?)




Από χθες προσπαθώ να κάνω ανάρτηση αλλά ο Blogger μου επέτρεπε μόνο σε html! 
Η "Σύνθεση" δεν λειτουργούσε. Ψάχνοντας λίγο στο διαδίκτυο έπεσα σε μια παλιά 
ανάρτηση και την παρακάτω συμβουλή:

"Για όσους φίλους bloggers αντιμετωπίζουν σήμερα πρόβλημα δημοσίευσης ή 
επεξεργασίας θεμάτων στα blog τους, μέχρι η Google να διορθώσει το πρόβλημα, 
μπορείτε να μπείτε στις ρυθμίσεις του blogger και να αλλάξετε την γλώσσα από 
Ελληνικά σε Αγγλικά! "

Μην έχοντας να χάσω κάτι έκανα την αλλαγή και τώρα δουλεύει όπως πριν.

Η συμβουλή ήταν για ένα πρόβλημα που προέκυψε το 2011 (!) αλλά φαίνεται ότι 
είναι ... διαχρονική :)

Από: http://physicsgg.blogspot.gr

Πώς ξέρετε ότι είστε αληθινοί ;

Αναρτήθηκε σε 14 Απριλίου, 2015 κατηγορία: Ειδήσεις | Tags: εκπαίδευση, Επιστήμη, Φιλοσοφία Συγγραφέας: Γιώργος Καρουζάκης


«Όταν είστε ξύπνιοι, ξέρετε ότι είστε ξύπνιοι. Όταν όμως δεν είστε ξύπνιοι, δεν ξέρετε ότι δεν είστε, επομένως δεν μπορείτε να αποδείξετε ότι δεν ονειρεύεστε. Ίσως το σώμα που πιστεύετε πως έχετε να μην είναι στ’αλήθεια εκεί. Ίσως όλη η πραγματικότητα, ακόμη και οι αφηρημένες τις έννοιες, όπως ο χρόνος, τα σχήματα, τα χρώματα και οι αριθμοί να είναι ψεύτικες, όλα δημιουργήματα μιας σατανικής μεγαλοφυΐας».

 Αν σας ζητούσαν να σχολιάσετε το παραπάνω κείμενο και και να ορίσετε την πραγματικότητα, τι θα απαντούσατε;
Πριν από αρκετούς αιώνες, ο Γάλλος φιλόσοφος,
μαθηματικός και επιστήμονας φυσικών επιστημών Ρενέ Ντεκάρτ (Καρτέσιος, 1596 -1650) έθεσε τέτοιου είδους ερωτήματα στους Στοχασμούς περί της πρώτης φιλοσοφίας. Συνοπτικά, θα λέγαμε ότι ο Καρτέσιος επιχείρησε να αμφισβητήσει και να καταρρίψει τις αδύναμες πεποιθήσεις για την πραγματικότητα, εκείνες που δεν έχουν στέρεες βάσεις, και να αναπτύξει ένα πλαίσιο, επικεντρωμένο σε όσα πραγματικά μπορούμε να πούμε ότι γνωρίζουμε χωρίς καμία αμφιβολία για την πραγματικότητα.

 Στο παρακάτω βίντεο κινουμένων σχεδίων, που δημιούργησε ο James Zucker για λογαριασμό των μαθημάτων TED, μπορούμε να παρακολουθήσουμε τους συλλογισμούς του Καρτέσιου για την αντίληψη της πραγματικότητας και τις παρεξηγήσεις που τη συνοδεύουν.


 


Αναδημοσίευση από: http://thalesandfriends.org/el/2015/04/14/pos-xerete-oti-eiste-alithinoi/

Δευτέρα, 6 Απριλίου 2015

Το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2015 -2016







Νομοθετική Ρύθμιση για αλλαγή στις γραπτές προαγωγικές εξετάσεις και στον τρόπο προαγωγής των μαθητών των Α' και Β' τάξεων Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Α', Β' και Γ' τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου




Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός Φωτογραφίας- HKISAC 2015 ...

8ο Μαθητικός Διαγωνισμός Ποίησης με θέμα: Οι μαθητές γράφουν ποίηση ...








Βιωματικό σεμινάριο Μαθηματικών με συμμετοχή των μαθητών της Γ’ Λυκείου ...