Τρίτη 29 Ιουνίου 2010

Μηχανισμός Αντικυθήρων

Η Αποκρυπτογράφηση του Μηχανισμού των Αντικυθήρων

Με αρωγό την υψηλή τεχνολογία,ο μυστηριώδης Μηχανισμός των Αντικυθήρων φανερώνει τα μυστικά του και αποδεικνύει το υψηλό τεχνολογικό επίπεδο των αρχαίων προγόνων μας.

Ο ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ (ή κατ'άλλους “Υπολογιστής”) των Αντικυθήρων είναι ένας πολύπλοκος μηχανισμός που κατασκευάστηκε περί το 80 π.χ. στη χώρα μας και ο οποίος χρησίμευε στην ακριβή εκτίμηση των θέσεων του Ήλιου,της Σελήνης και των πλανητών.






http://maradclub.blogspot.com/2010/06/blog-post_28.html

Κυριακή 27 Ιουνίου 2010

Νόησις

 Προσωρινη λυση η εκτακτη επιχορηγηση του ΝΟΗΣΙΣ

Λέει με ανακοίνωσή της η διοίκηση του ιδρύματος
Η διοίκηση του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας «ΝΟΗΣΙΣ» ευελπιστεί ότι η έκτακτη επιχορήγηση του υπουργείου Παιδείας, με 100.000 ευρώ, μολονότι αποτελεί προσωρινή λύση, ανοίγει το δρόμο για την οριστική επίλυση του προβλήματος.
Αυτό αναφέρεται σε ανακοίνωση του «ΝΟΗΣΙΣ», όπου επισημαίνεται ότι η διοίκηση του ιδρύματος δέχτηκε με ικανοποίηση την ανταπόκριση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας στην έκκληση για τη στήριξη του Κέντρου, προκειμένου να αποφευχθεί η αναστολή λειτουργίας του.
Όπως αναφέρεται, από το γραφείο της υπουργού Παιδείας, Άννας Διαμαντοπούλου έγινε γνωστό ότι στις προθέσεις του υπουργείου είναι τόσο η διασφάλιση της βιωσιμότητας του Κέντρου όσο και η περαιτέρω ανάπτυξή του.
http://maradclub.blogspot.com/2010/06/blog-post_2921.html




Κυριακή 20 Ιουνίου 2010

Η εικασία του γόρδιου δεσμού

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Η εικασία του γόρδιου δεσμού

Ποιος από μας δεν έχει αγανακτήσει ξεμπερδεύοντας για νιοστή φορά τα ακουστικά του τηλεφώνου ή του iΡod; Τη λύση στο πρόβλημά μας αναζητούν βρετανοί μαθηματικοί με ένα πείραμα που, όχι μόνο θα ξεμπερδέψει τους κόμπους, αλλά φιλοδοξεί να παρέμβει και στο DΝΑ 

ΤHΣ ΛΑΛΙΝΑΣ ΦΑΦΟΥΤΗ | Κυριακή 20 Ιουνίου 2010 «.........  ο μεθυσμένος μπορεί να επιστρέψει εκεί από όπου ξεκίνησε ή σε οποιοδήποτε άλλο σημείο,οι διαδρομές του μπορεί να διασταυρωθούν.Ενα κομμάτι σπάγκος όμως δεν μπορεί να ξαναγυρίσει εκεί από όπου έχει περάσει γιατί ένα μέρος του είναι ακόμη εκεί,αν καταλαβαίνετε τι εννοώ. Αυτός ο περιοριστικός παράγοντας δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο τους μαθηματικούς υπολογισμούς»
ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΚΟΜΠΩΝ
Αν και αρχαίοι όσο ίσως και ο άνθρωπος, οι κόμποι αποτελούν ένα σχετικά καινούργιο αντικείμενο για την επιστήμη. Ο πρώτος που τους συνέδεσε με τα μαθηματικά και την τοπολογία ήταν ο γάλλος ερασιτέχνης μαθηματικόςΑλεξάντρ-Τεοφίλ Βαντερμόντ το 1771. Εναν αιώνα αργότερα, το 1876, ο σκωτσέζος θεωρητικός φυσικόςΠίτερ Γκάθρι Τέιτπαρουσίασε την πρώτη ουσιαστική απόπειρα κατανόησής τους και μια κατάταξη των «πρωτευόντων» κόμπων οι οποίοι, όπως οι συνώνυμοί τους αριθμοί, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή οποιουδήποτε άλλου κόμπου. O πιο απλός από αυτούς είναι ο «ασήμαντος κόμπος» ή «μη κόμπος», ο οποίος συνίσταται σε μια απλή κλειστή θηλιά.

Για περισσότερο από έναν αιώνα οι κόμποι για τα μαθηματικά δεν είχαν «λυτές» άκρες (κάτι τέτοιο αντίκειται στην τοπολογία).

Δεν ήταν, δηλαδή, πραγματικοί κόμποι. Οι πρώτες αποδείξεις για τις ιδιότητες των τελευταίων ήρθαν τα τελευταία χρόνια με τις πιο πρόσφατες μαθηματικές θεωρίες και ιδιαίτερα αυτή του βηματισμού της αυτοαποφυγής.

Σάββατο 19 Ιουνίου 2010

Slide Show

Η πρώτη μου Slide Show παραγωγή! Όταν θα πάρω το oscar δεν θα παραλείψω να ευχαριστήσω όσους το είδανε! Τους ξέρω έναν-έναν!



Κυριακή 6 Ιουνίου 2010

Το ιστορικό των πειραματων του cern

xcv_400

1954 – Ιδρύεται το CERN –μια από τις πρώτες κοινοπραξίες στην Ευρώπη, στην οποία συμμετείχαν 12 κράτη.
1957– Κατασκευάζεται το Σύγχροτρο –ο πρώτος επιταχυντής του CERN, ο οποίος δημιουργεί δέσμες για πειράματα πυρηνικής φυσικής και σωματιδίων. Χρησιμοποιήθηκε στην πυρηνική φυσική, την αστροφυσική και την ιατρική φυσική, ενώ ο διάδοχός του, το Σύγχροτρο Σωματιδίων, χρησιμοποιείται αποκλειστικά στη Φυσική Σωματιδίων.
1968 – Ο επιστήμονας....
του CERN Ζορζ Σαρπάκ κατασκευάζει ένα κουτί φυσικού αερίου (multiwire proportional chamber), το οποίο μετρά τα σωματίδια με χίλιες φορές μεγαλύτερη ακρίβεια από τους προηγούμενους ανιχνευτές.
1971 – Με τον επιταχυντή ISR (Intersecting Storage Rings) πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες συγκρούσεις πρωτονίων.
1973 – Το CERN ανακοινώνει ένα πείραμα στο θάλαμο φυσαλίδων Γκαργκαμέλ, το οποίο αποδεικνύει την ύπαρξη ουδέτερων ρευμάτων –μια πολύ σημαντική ανακάλυψη για την κατανόηση των σωματιδίων της ύλης και του τρόπου με τον οποίο αλληλεπιδρούν.

1976 – Κατασκευάζεται το Υπερσύγχροτρο Πρωτονίων, με περίμετρο 7 χλμ), το οποίο δημιουργεί δέσμες για μεγάλες πειραματικές εφαρμογές του CERN. Με τη βοήθεια των δεσμών αυτών, οι επιστήμονες ανακαλύπτουν το 1983 δύο φορτισμένα σωματίδια, το W, και το αντίστοιχο ουδέτερο Z.
1989 – Κατασκευάζεται ο Μεγάλος Επιταχυντής Συγκρουόμενων Δεσμών Ηλεκτρονίων Ποζιτρονίων (LEP) –ο μεγαλύτερος επιταχυντής ηλεκτρονίων-ποζιτρονίων με περίμετρο 27 χλμ. Το τούνελ που κατασκευάστηκε αποτελεί το μεγαλύτερο εγχείρημα μηχανικής για την εποχή. Μετά από πειράματα αποδείχθηκε ότι υπάρχουν τρεις γενιές σωματιδίων της ύλης. Το 2000 έκλεισε για να δώσει τη θέση του στον Μεγάλο Επιταχυντή Αδρονίων.
1990 – Ο επιστήμονας του CERN, Τιμ Μπέρνερς-Λι, ανακαλύπτει το διαδίκτυο όπως το γνωρίζουμε σήμερα στην προσπάθειά του να διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ των επιστημόνων. Είναι, επίσης, ο πρώτος που ορίζει έννοιες όπως το URL, το http και το html, ενώ ανακαλύπτει την πρώτη μηχανή πλοήγησης και το πρώτο λογισμικό.
1994 – Το διοικητικό συμβούλιο του CERN εγκρίνει την κατασκευή του Μεγάλου Επιταχυντή Αδρονίων, ο οποίος κόστισε 9 δισ. δολάρια. Όταν βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία, τρισεκατομμύρια πρωτόνια κάνουν περίπου 11.245 περιστροφές του δακτυλίου το δευτερόλεπτο στο περίπου 99% περίπου της ταχύτητας του φωτός.
1995 – Η ομάδα του Τμήματος Δακτυλίου Αντιπρωτονίων Χαμηλής Ενέργειας του CERN δημιουργεί άτομα αντιδρονίου –είναι η πρώτη φορά που σωματίδια της αντιύλης ενώνονται για να σχηματίσουν άτομα, σε μια προσπάθεια κατανόησης της ασυμμετρίας του σύμπαντος μεταξύ ύλης και αντιύλης.
2002 – Μετά από δύο πειράματα στο CERN, δημιουργούνται και παγιδεύονται χιλιάδες άτομα αντιύλης σε κατάσταση «ψύχους», στην οποία είναι «δυσκίνητα» και μπορούν να μελετηθούν ευκολότερα.
Σεπτέμβριος 2008 – Ξεκινούν τα πειράματα στον Μεγάλο Επιταχυντή Αδρονίων (LHC) με σκοπό να δοθούν απαντήσεις σε ερωτήματα όπως πώς δημιουργείται η μάζα της ύλης, γιατί η φύση προτιμά την ύλη από την αντιύλη, πώς η ύλη εξελίχθηκε από τις πρώτες στιγμές δημιουργίας του σύμπαντος.
Μετά από εννέα μέρες λειτουργίας, ο LHC τίθεται εκτός λειτουργίας εξαιτίας υπερθέρμανσης. Η επισκευή του κοστίζει 30 εκατ. δολάρια.
Νοέμβριος 2009 – Το CERN θέτει ξανά σε λειτουργία τον LHC μετά από ένα χρόνο επισκευών. Μέσα σε μια μέρα επιτυγχάνεται η κυκλοφορία δεσμών σωματιδίων στο τούνελ, και προς τις δύο φορές, φτάνοντας ξανά στο επίπεδο που βρισκόταν το πείραμα πριν το έκτακτο κλείσιμο του επιταχυντή.
30 Νοεμβρίου 2009 – Σημειώνεται παγκόσμιο ρεκόρ στην επιτάχυνση δεσμών στο υψηλότερο επίπεδο ενέργειας που έχει επιτευχθεί ποτέ σε επιταχυντή σωματιδίων.
1 Μαρτίου 2010 – Ο Μεγάλος Επιταχυντής Αδρονίων τίθεται ξανά σε λειτουργία μετά από βλάβη στη διάρκεια των Χριστουγέννων.
8 Μαρτίου 2010 – Το CERN ανακοινώνει ότι στόχος του πειράματος είναι να ανιχνεύσει τη σκοτεινή ύλη, η οποία απαρτίζει το 25% του σύμπαντος, η ύπαρξη της οποίας, όμως, δεν έχει αποδειχθεί μέχρι σήμερα.
30 Μαρτίου 2010 – Επιτυγχάνεται σύγκρουση σωματιδίων στη μεγαλύτερη ενέργεια όλων των εποχών ( 7 TeV)

Σάββατο 5 Ιουνίου 2010

Tο Χέρι της Φύσης!... ΚΑΠΟΙΟΣ "ΡΩΤΗΣΕ" ΤΙΣ ΑΓΡΙΟΧΗΝΕΣ!


ttp://lavathis.wordpress.com/

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Παρασκευή, 04 Ιουνίου 2010

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ 2010 και στη Θεσσαλονίκη!


Η ομάδα ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ
σας προσκαλεί στο ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ

το Σάββατο 19 Ιουνίου, στο 3ο Γυμνάσιο Θέρμης

Για τέταρτη συνεχή χρονιά η ομάδα ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ διοργανώνει στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη το ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ, μια συνάντηση των σχολικών λεσχών ανάγνωσης όπου θα θέλαμε να προσκαλέσουμε εσάς και τους μαθητές σας.

Η συνάντηση αυτή είναι μια ευκαιρία να γνωριστούν τα μέλη των λεσχών μεταξύ τους και να παρουσιαστεί η δουλειά που έγινε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς από τους ίδιους τους μαθητές. Επιπλέον οι μαθητές, είτε συμμετέχουν σε λέσχη είτε απλά παρακολουθούν την ημερίδα, μπορούν να πάρουν μέρος σε παιχνίδι "παραμαθηματικού" χαρακτήρα.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

10.30 - 11.00 Κατερίνα Καλφοπούλου: Καλωσόρισμα - Χαιρετισμοί

11.00 - 11.30 3ο Γυμνάσιο Θέρμης

11.30 -12.45 Ομιλία Τ. Μιχαηλίδη: “Λαίμαργες γάτες και ανύπαντρα κορίτσια"

12.45 - 13.45 Προκριματικός Αγώνας ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

13.45 -14.30 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ ΦΑΓΗΤΟΥ

14.30 - 15.15 Προβολή της ταινίας του 2ου Γυμνασίου Μουδανιών

15.15 - 15.45 Γυμνάσιο Καλλιθέας

15.45 - 16.15 Προβολή της ταινίας του Πειραματικού Λυκείου ΠΑΜΑΚ

16.15 -16.45 1ο ΓΕΛ Κομοτηνής

16.45 - 17.15 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ ΚΑΦΕ

17.15 - 17.45 Γυμνάσιο Καλλιθέας

17.45 - 18.15 2ο ΓΕΛ Νεάπολης

18.30 - 20.00 ΤΕΛΙΚΟΣ και βράβευση μαθητών

Για περισσότερες πληροφορίες: Κατερίνα Καλφοπούλου  kalfokat@gmail.com

Για το ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ που θα γίνει στην Αθήνα, 25 και 26 Ιουνίου, διαβάστε